Sunday, 24 March 2013

dah lama rupanya kita berkawan... :)

hyep..lama xpost...kali ni aku nak cerita..pasal kenangan aku...

aku ada kenal dengan sorang gurls ni....sedar x sdar...dah 14 tahun kami dah kawan...gila..lama btol...kalau ada anak dah besar pon...tapi apa yang menyebabkan aku nk cerita pasal perempuan nih..sebab...dia ni bagi aku seorang kawan yang memang dah lama aku kenal..n aku rasa aku dah kenal dia sedalam2 nya... (apa yang aku rasa ar..) xtaw betul ke x..

baru2 nih kami ada jumpaa.....

topik perbualan kami yang paling hangat...adalah pasal cinta...dia asyik2 pesan kat aku..jangan nk bercinta..jangan nk bercinta...tp aku geram jugak ar...sbab dia xbagi aku bercinta...hakikatnya..dia slalu ja bercinta...satu2 keluar hari tu..dengan sapa dia bercinta semua,,,ermm..sabaq ja lah...

lepas aku balek..aku terfikir...

aku hepy duk ngan dia..smbang ngan dia..ckap2 ngan dia..tp aku malu nk cakap...yang aku rasa aku suka dia... hehehehe..sebab aku tkot leh menjejaskan hubungan sahabat kami yang aku dah cipta 14 tahun ni..
xmaw dengan bila aku habaq aku suka dia..segalanya musnah....tapi kalau dia tya aku...aku suka di ka dak....nervous jugak nak jawab... (hakikat memang menyakitkan..tp aku memang suka dia)

haaa...tiba2 terkenang masa lampau

dulu dia leh dikatakan antara pompuan yang comel la jugak kat skolah aku...ramai abang2 senior dok try....dan..waktu dulu..aku sedar..yang keadaan badan aku yang gemuk..xpandai smart2...serba xelok ar...dan disebabkan itu jugak lar...aku tgk je dia... dalam hati aku...cuma terdetik "as long as dia hepy..aku hepy.." sbb aku taw...law time tuh aku ckap ngan dia yang aku suka dia..kompom2 dia xmaw...hahahahah.....bodoh btol aku...

hari demi hari....aku memerhati..

siapakah yang menjadi pilihan dia...tiba2 satu ari nih.,aku dikejutkan dengan berita yang pilihan nya adalah kawan rapat aku sndiri..wahh.>!! geram ada...tp xpa... "aku kan penah set..as long as dia hepy..aku hepy jugkk" so aku hanya melihat dari jauh..dan memerhati :)   dah terlepas..nk buat cmna....ermmm..tp selepas bapa tahun dia ngan kawan aku....aku dgr crita..yang dia dah xda apa2....tp aku still takot...still xda cnfident diri untuk try...aku hanya biar je dia...walaupun aku taw...hati aku suruh pilih dia...

dan akhirnya...

aku terlepas lagi.. dia pergi kat orang len..tp xpe...aku still berhubung dengan dia..aku jga dia..apa dia perlukan..aku akan cuba dapatkan...apa dia nk ..aku cuba adakan...dan akhirnya..satu ari..dia cerita...dia ada kawan dengan seorang nih..lagi sekali..hatiku hancurr...waaaaaa sedeh2..tp aku steady ja...aku buat xtaw ja..bg aku..biar ar..aku suka tgk dia suka....:) aku sntiasa akan doakan apa yang terbaek untuk dia,,,

dan baru2 neh..aku dengar cerita....

yang dia dah single balek...tp...aku still macam dulu...aku takot untuk cuba..aku xnak rosakkan hubungan aku dengan dia...pada hakikatnya..yaa... aku memang suka ang wehh!!!!!dari dulu g..cuma aku buat xtaw jaa..sbb sapa larh aku...yang ang xpenah pandang pon...xpe :) ang trima aku jadi kawan ang pon..bg aku dah cukup hepy dah...aku bhagia...aku cuma doakan skarang..hidup ang smpurna..sampai skang aku tkot nak habaq aku suka ang..bodoh kan...tp xpe...


aku pegang satu ja "ada jodoh x kemana"


(cerita ni xda kena mengena yang hidup atau pon yang sudah meninggal dunia..saja suka2) :)

#ingat lah manusia....kita sentiasa dalam keadaan yang merugikan..fikir-fikirkan lah...

* to be continued..... :)
*hazman jamil..









No comments:

Post a Comment